آجی فطیـر اولسام اگر ... دوندر شیـرین فسله منی !!!
بیـر یول دا سـن سسله بنی !
یالنیزام بن ! هئچ کسیـم یوخ
قـولتـــــوقونـدا بســـــله بنی !
دوزدی کــی یـــاخچی دگیلم
آممـا گـــــل آز پیســــله بنی !
آجی فطیــــــر اولســـــام اگر
دوندر شیــــــرین فسـله بنی !!!
یازیــــم گئدیب پـــــــاییزدایام
ســــاخلا گلـــــن فصـله بنی !
پیس نسیـــلدن اولســام اگر
گـؤنـدر گـــــــؤزل نسـله بنی !!!
پیسله ریلن قـــــاریشمیشام
یــــــاخچی لـارا وصــــله بنی
طوی گئجه سی خلق ایچینده
بـزنــــدیــریــپ شستـله بنی
حبیبـــی دوز یــــــــولا چـوندر
ایــــری یــولـدان هسـله بنی !!!
(هزار بار تو را فریاد زده ام ، تو هم یکبار صدایم بزن ! تنهایم و کسی را ندارم ، در آغوشت مرا بپروران !!! درست است که خوب نیستم ولی تو بیا و مرا کمتر از این بدنام کن ! اگر نان خشک تلخی باشم ، تو مرا تغییر بده و به نان روغنی شیرین مبدّلم کن ! بهار من سپری شده و من هم اکنون در پاییز عمرم بسر میبرم ! تو مرا برای فصل آینده حفظ کن !!! اگر از دودمان بدی هستم ، تو مرا به نسل زیبایی بیاور !!! با بدها آمیخته ام ! تو بیا مرا به خوبانت وصل کن ! در شب عروسی و گاه پز دادن میان مردم ، مرا آرایش کن و قد و قامت رعنایم ببخش !)حبیب را به راه درست برگردان و از راه کج عقبگردش بده !!!)
![]()
![]()
![]()

![]()
![]()
![]()
منبع وبلاگ :اورکیمین سوزلری - حرفهای دلم
تاریخ چیست؟ تاریخ را سه گونه میتوان تعریف کرد: